kehidupan aku

My photo
*Menulis apa yang berlaku dlm kehidupan, dan persekitaran* *Menjadikan apa yg berlaku itu sebagai pengajaran serta pengalaman* *Menghargai semuanya kerana ia pemberian drpd Allah SWT*

Sunday, June 3, 2012

Tips Suka Seseorang

1) Bila kita suka seseorang,kita xperlu terhegeh-hegeh sgt..Becoz..belum tentu org 2 suka kt kita gk..ahahaha..:-).

2) Bila kita suka seseorang, kita jgn tunjuk sgt perasaan suka 2 kt dia..wat mcm biasa suda...sbb apa..org ni klau tau kita suka dia..(blagak punya laa..dlm ati dia..). mklom la...ada org suka kt dia..hahhaha..

3) Bila kita suka seseorang, cukup sekadar dia tahu yg kita suka dia ja..xpyh nk ltk harapan yg tinggi sgt..bkn ada apa pon klau setakat..suka xslh kan..(pndpt ku jelah..).

4) Bila kita suka seseorang, jadilah diri kita sendiri..maksud ku di sini..xperlu kita berpura-pura@berlakon bek dpn org yg kita suka 2..(mgkn dia lbh mengetahui siapa kau sebenarnyaaa...ahaks..). Setiap manusia ni unik..xkan ada yg sma kcuali kau copy& paste ja..

5) Bila kita suka seseorang, berdoalah kpd Allah S.W.T supaya dia pon suka kt kita..mungkin skrg kau ja suka kt dia..tp siapa tahu..lambat-laun perasaan 2 bertukar..Dia plk yg suka kt kau...Smua 2 kuasa Allah S.W.T..xda apa yg mustahil dlm hdp ni...:-).

6) Bila kita suka seseorang, terima lah dia dgn seadanya...bkn berdasarkan apa yg dimilikinyaa...sbb perasaan suka 2 pemberian drpd Allah S.W.T..
Ehsan pakcik Google
Bila kita suka kpd seseorang juga, itu bukan 1 jaminan bahawa org yg kita suka itu akan ditakdirkan utk hidup bersama kita. Mungkin hadirnya dia untuk menggembirakan kita cuma seketika sahaja. Namun,ada kala nya perasaan suka itu boleh bertukar menjadi cinta tanpa kita duga atau pinta. Ia datang secara tiba-tiba dan bertakhta di hati kita.

No comments:

Post a Comment